Hva er B ? Tes Void?

Bo? tes void er den st rste ugyldig i det kjente universet. Det er en region 250 millioner lys r p tvers, som ligger i retning av stjernebildet Bo? Tes, som kun inneholder et par dusin galakser str dd i en r ff r r form gjennom midten. Den Bo? Tes void er s stort at diameteren er en hel 2% av diameteren p observerbare universet. Oppdaget i 1981 av Robert Kirshner, Paul Schechter, Augustus Oemler Jr, og Stephen Shectman under en unders kelse av galaktisk redshifts er Bo? Tes annullert en av de f rste store tomrom oppdaget og er dermed den mest ber mte. Ugyldig av denne størrelsen er ofte referert til som supervoids.

Den Bo? Tes void er hjem til områder som trolig har den laveste partikkel tetthet i hele observerbare universet. Selv om den gjennomsnittlige tettheten partikkel i universet er anslått til omtrent ett partikler pr kubikkfot, sentrale regioner i Bø? Tes annullert sannsynligvis partikkel tettheter flere ganger lavere enn det. Det er ikke kjent hvilke mengder mørk materie eksisterer innenfor ugyldig, men det ville være særlig vanskelig å finne den, på grunn av mangel på nærliggende galakser som gravitasjons atferd må studeres for å slutte seg til dens eksistens.

Den Bo? tes void er s stor at Greg Aldering, en astronom yeblikket med Lawrence Berkeley Laboratory, bemerket en gang: Hvis Melkeveien hadde v rt i sentrum av B ? tes annullert vi wouldn € t har kjent det var andre galakser til 1960-tallet. " Hvis det er intelligente arter p de f galakser som ligger n r sentrum av tomrommet, ville de ha en hel oppgave engasjere seg i intergalaktiske kolonisering. Det er mistanke om at disse f galakser finnes i tomrommet som en slags "boble veggen," som f lge av sammensl ing av to mindre tomrom.

Størrelsen på Bo? tes void er større enn det som ble spådd av vår nåværende forståelse av galaksen formasjon og store strukturen i universet, noe som skaper litt et mysterium. Det er antatt at Bø? Tes annullert kan ha lavere "satt opp" fra det øyeblikk av Big Bang, andre som en liten flekk av redusert tetthet i en "ur-atom" av utrolig masse som eksploderte å gi opphav til vårt univers. Selv om galakser kan tydelig sees i retning himmelen der Bø? Tes annullert ligger, ble det oppdaget at alle disse galaksene er enten relativt nær oss eller relativt langt borte, med den store store gapet mellom bestående av tomrommet .