Hva er et polariseringsfilter mikroskop?

En polarisert mikroskop er et mikroskop som hovedsakelig brukes i geologiske studier for å studere geologiske prøver. Av denne grunn er det også kjent som en petrographic mikroskop. Den brukes i andre vitenskapelige områder som medisin og biologi også.

polariseringsfilter mikroskoper er bygget som vanlige optiske mikroskop, men er utstyrt med noen ekstra funksjoner. I motsetning til vanlige mikroskop som bruker vanlig lys, en polarisert mikroskop bruker polarisert lys å studere prøver. I polarisert lys, lys bølger vibrere i én retning; i vanlig lys, lys bølger vibrere i tilfeldige retninger.

polarisert lys kan ikke sees av menneskelige øyne i normale omstendigheter. Det kan imidlertid brukes i polarisert lysmikroskopi å markere funksjoner av mineraler og andre materialer. En polarisert mikroskop bruker birefringent optiske egenskaper anisotrop materialer for å studere dem.

Anisotrop materialer er faste stoffer som har flere refraktiv indeksene; isotrope materialer, som omfatter gasser og væsker, har bare en brytningsindeks. Birefringence eller dobbel refraksjon oppstår når lyset bølge som går gjennom en anisotrop materialet er delt i to stråler av ulike hastigheter.

Geologiske prøvene er sammenliknet eller malt i tynne seksjoner for studier. Prøven som skal studeres er plassert på et lysbilde på en roterbar eksemplar scene. Prøven blir deretter opplyst av en lyskilde under prøven scenen.

Lyset passerer gjennom et polariseringsfilter kalt Antireflekspolarisering og deretter går gjennom birefringent prøven. Den Antireflekspolarisering er vanligvis løst i en øst til vest vibrasjonen retning, men det kan roteres etter behov. Det er én mer polariseringsfilter kalles analysator. Det er vanligvis ligger over mål og kan flyttes inn og ut av den optiske banen.

Formålet brukes i en polarisert mikroskop må være belastningen gratis. Det okularet kan ha et kors wire graticule eller photomicrography graticule. Korset wire graticule gjør det lettere å sentrere inn på visningen. Den photomicrography graticule er nyttig å velge et område for å fange på film.

Mange polarisert mikroskoper har Bertrand linse. Det ligger mellom okularet og målet. En Bertrand linse hjelper i å studere baksiden fokalplanet av målet å finne ut forstyrrelser figur.

Erstatning og retardasjon plater kan også brukes i polarisert lysmikroskopi bedre observere optiske banen forskjeller. Disse platene kan settes inn i et spor i okularet eller spor i et rør mellom kropp og okularet rør.