Hva er de viktigste historiske fossiler?

Det er hundrevis eller tusenvis av svært viktige fossile funn, men noen skiller seg ut som alltid endrer måten vi ser på et stort Taxon av dyr eller epoke palentological historie.

De fossile funn som skiller seg ut mest er 1) oppdagelsen av en mosasaur (akvatisk reptil) av Georges Cuvier i 1808, som innledet den paleontologisk «Age of Reptiles", 2) funn av gigantiske armadillos og gigantiske sloths av Darwin på 1850-tallet, som hjalp ham med å formulere sin Origin of Species , 3) oppdagelsen av dinosaur-fugl Archaeopteryx i 1861, som ga avgjørende støtte for at teori, 4) revitaliseringen av fossil-jakt på kambrium-alderen Burgess shale i 1970 og 1980, som avdekket forløperne for de moderne dyrerekkene, og 5) realisering av viktigheten av Ediacara-alderen Mistaken Point Assemblage i Newfoundland, som viste godt bevarte fossiler av noen av de tidligste flercellede dyrene kjent.

Selv om fossiler har skjedd siden antikken, var det ikke før den forsiktig arbeidet Georges Cuvier på 1790-tallet at forskere kom til å akseptere at fossiler representert gamle dyr, hvorav mange er nå utdødd. Verden hadde problemer med å akseptere utryddelse, på grunn av filosofiske og teologiske grunner til dette punktet. Tidlig i det 19. århundre var en renessanse av fossile funn, med alle de store grupper av dinosaurer og mange fossile fisk, virvelløse dyr og planter funnet i løpet av denne tiden. Adolph Brongniart utgravd viktig plante fossiler og dele historien om plantelivet i fire epoker: Spore-basert (lav, moser, bregner, osv. ), bartre, kongepalmar, og den moderne æra av blomsterplanter.

Det viktigste historiske fossile funn i nyere tid er de opptatt morgen dyr historie-fra 520 millioner år siden og eldre, helt opp til rundt 600 millioner år siden, da flercellede organismer første vises. Det mest fascinerende funn har sprunget fra Burgess Shale, vest i Canada, og Mistaken Point, i østlige Canada. The Burgess Shale avslører en godt bevart tidlig verden anthropods, bløtdyr, svamper, og annelids, mens Mistaken Point representerer en enda tidligere epoke, hvor nesten alle dyr var stillestående frond og bag-formet filter-feeders og alger symbionts forankret til sjøen gulv. Dette var trolig nesledyrene, som dagens merder, eller enda mer primitive avleggere av dyreriket.

930506098.pdf 930506105.pdf